- ענבל כהן חמו | מאמנת אישית | - https://www.docoaching.com -

בחירת בית ספר לאימון

לימודי אימון הם חווייתיים ונותנים כלים רבים לחיים וכמובן הכשרה למי שרוצה לעסוק באימון.

לפני שהולכים ללמוד, כדאי לחוות אימון אישי בעצמכם כדי להבין אם התהליך נכון לכם וכן כדי להבין יותר לעומק לדעת מה הייתם רוצים לקבל מהלימודים. 

קריטריונים לבחירת בית ספר לאימון 

השיטה הנלמדת

 באימון יש מספר רב של גישות שנבדלות באופן בו עובדים ומתבוננים על התהליך.

לכל אדם יש את גישת החיים שלו שהצטברה מניסיון החיים, החינוך והאופי המולד שלו. עליך למצוא שיטת אימון איתה תרגיש נוח ובהלימה לסגנון האישי שלך.

הסמכת בית הספר

קריטריון חשוב בבחירת בית ספר לאימון הוא קבלת תעודת הסמכה. בית הספר יכול להיות מאושר לתת תעודות הסמכה מכמה גורמים אשר ערבים לטיב ההכשרה הניתנת בו. ההסמכה הנפוצה והחשובה בארץ היא של לשכת המאמנים, והיא מלמדת על הכשרה מספקת מבחינת היקף החומר וכמות שעות הלימוד וקבלת הדרכה על תהליכי אימון ממדריך מוסמך. הסמכה של ארגון המאמנים הבינלאומי ICF דומה בטיבה להסמכה של לשכת המאמנים, אך יתרונה של לשכת המאמנים היא שהיא בודקת באופן רוטיני את בתי הספר ואת תהליכי העבודה שלהם.

איזו תעודה מקבלים

האם מקבלים בתום הלימודים תעודת הסמכה מגוף מוכר (מעבר לתעודה שייתן בית הספר עצמו)? לא די ללמוד בבית ספר אשר מאושר לתת תעודת הסמכה, יש לעבור את מסלול ההסמכה המלא בפועל. מעבר ללימודים בבית ספר מאושר, לשכת המאמנים דורשת גם קבלת אימון אישי במהלך הלימודים, העברת אימונים תחת הדרכה ועוד. יש בתי ספר שמלמדים אימון אך לא מספקים את המעטפת המלאה שמאפשרת קבלת הסמכה מוכרת בפועל.

התמחות באימון

יש בתי ספר אשר מלמדים אימון בהתמחות מסוימת, למשל אימון קשב וריכוז, אימון תזונה, אימון עסקי ועוד. אפשר לבחור מראש בלימודי אימון בהתמחות שאתם מתעניינים בה. עם זאת, ההמלצה שלי היא ללמוד קודם כל אימון אישי בגישה רחבה יותר, ולאחר מכן למקד את ההתמחות. כך תוכלו ללמוד אימון אישי בתוכנית הבסיס הטובה ביותר, ולעשות התמחות בהמשך היכן שתבחרו. לכל אדם שבא לאימון יש מגוון נושאים שמעסיקים אותו, וגם למי שבא להתאמן בתזונה יכולים להיות אתגרים בתחום הבטחון העצמי – ולכן בעיני כלי האימון הבסיסיים דרושים לכל מאמן.

עלות הלימודים

כמובן שהעלות צריכה להתאים לתקציבך, ועם זאת, לא כדאי להתפשר בחירת בית ספר לאימון זול עלולה לאכזב – מספר השעות קטן ולא מספק, מורים לא מקצועיים, או שלאחר מכן יש להוסיף תשלום על אימון אישי שאתם נדרשים לעבור, על הדרכות שהן חיוניות ללמידה ולקבלת ההסמכה ועוד.

מתכונת הלימודים

רוב הקורסים ניתנים במתכונת של חצי יום לימודים או יום לימודים בשבוע, שזו אופציה נוחה וטובה ללמידה. יש קורסים שניתנים כסדרת סדנאות של סופי שבוע, בדרך כלל פעם בחודש. גם זו מתכונת טובה והערך המוסף שלה הוא בחוויה האישית שמייצרת העבודה אינטנסיביות בקבוצה, ובכך שאינה דורשת מחויבות להתפנות ליום לימודים במהלך שנה. בחרו את האופן בו תוכלו להתפנות ללימודים ולייצר לעצמכם חוויה של התפתחות.

מקום הלימודים

רוב בית הספר מלמדים במרכז, ושם תוכלו לקבל בחירה גדולה בין בתי ספר. אם אתם נמצאים בפריפריה ומתקשים להגיע למרכז, בדקו את בתי הספר שמלמדים במקומות שונים – אך אל תוותרו על בדיקת על הקריטריונים החשובים לכם. לימודים במתכונת של סדנאות סוף שבוע יכולים להקל על בעיית המרחק.

המורים

האם מורה אחד מלמד את כל הקורסים? האם פגשתם אותו ואתם מרגישים איתו בנוח? האם נחשפים למורים שונים ולדרכי עבודה שונות? יש יתרון לגיוון במורים ולחשיפה לגישות שונות, אך גם מורה אחד שאתם מרגישים שמתאים לכם יעשה עבודה טובה.

גודל קבוצת הלימוד

בדקו כמה אנשים לומדים איתכם בקבוצה – קבוצה גדולה מדי לא תאפשר למורה לתת יחס אישי ומשובים לאורך הדרך. בקבוצה קטנה מדי עלולים להיות מעט חברים לתרגול ולמשוב הדדי.

בחירת בית ספר לאימון – מה באמת חשוב?

בסופו של יום, עליכם לשקול את סך השיקולים המתאים לכם. בחירת בית ספר לאימון ולימודי האימון הם רק תחילת הדרך. יהיה עליכם למצוא מתאמנים ולעשות סטאז', ולאחר מכן למצוא את הלקוחות שלכם ולבנות את העסק שלכם כעצמאיים בתחום האימון.

היזהרו מהבטחות שווא: יש בתי ספר שמבטיחים תעסוקה לאחר הלימודים. נדיר שהבטחה זו מתקיימת – כי במציאות קשה מאוד לקיים אותה, גם אם הכוונות טובות (ולצערנו לא תמיד הן טובות, וכבר היו תביעות על תרמיות).

כדאי לזכור – אימון הוא עסק עצמאי

אלא אם אתם כבר מועסקים במקום ושבו תוכלו לעסוק באימון במסגרת תפקידכם, יש מספר קטן מאוד של משרות שכיר כמאמנים אישיים. יהיה עליכם לבנות עסק עצמאי – להגיע ללקוחות, לשווק, לבנות את שמכם. יש אנשים שעושים זאת בקלות ויש כאלה שלא מרגישים נוח בחלק הזה, וזה אתגר מתמיד עבורם. קחו זאת בחשבון.

ועדיין, כדאי ללמוד אימון. לימודי האימון יעשירו אתכם, יתנו לכם כלים רבים לחיי העבודה ולחיי הבית. אם תשקיעו ותבנו את העסק שלכם בתבונה, תוכלו גם להתפרנס ממנו בכבוד.

ואם כבר עברתם את שלב בחירת בית הספר לאימון וכבר למדתם –

כדאי להצטרף ללשכת המאמנים, הארגון הגדול והמוכר של המאמנים בישראל ולהיות חלק מקהילה מקצועית, לקבל תעודות הסמכה מתקדמות לפי הניסיון שתצברו ולהגיע להשתלמויות.

בהצלחה בדרך המרתקת של האימון!