- ענבל כהן חמו | מאמנת אישית | - https://www.docoaching.com -

ליווי אימוני לאמנים

לצאת מהלולאה – כיצד להתפתח כאמן בעזרת ליווי אימוני לאמנים

15 שנה אני עוסקת באימון אישי, אבל באמנות אני עוסקת כל החיים, אם פחות ואם יותר. בארבע השנים האחרונות למדתי במדרשה לאמנות במסגרת לימודי תעודה, הצגתי תערוכות גמר, אצרתי תערוכה והצגתי בעוד תערוכות. במקביל גם התחלתי לכתוב על אמנות.

כעת כאשר אני פנויה לעסוק גם באמנות וגם באימון, אני רואה את הערך של אימון בליווי אמנים בתחילת דרכם ולבניית קריירה כאמנים.

כיצד אימון אישי פועל?

באימון אישי אנו חוקרים ביחד את השאלות שעל הפרק, באופן לא שיפוטי ועם הרבה סקרנות. שאילת השאלות הנכונות מתניעה תהליכי חשיבה והתגבשות פנימית. כמאמנת אישית, תפקידי לשקף לאדם את מה שעולה מתוך דבריו ולעזור לו לזקק תובנות. באימון האישי אנחנו גם מציבים מטרות מעשיות, ופורטים אותם לצעדים בני ביצוע. אימון אישי מחדד לאדם את יכולותיו וכוחותיו, עליהם הוא יכול להתבסס כדי להתקדם למטרותיו.

מהו ליווי אימוני לאמנים?

ליווי אימוני הוא תהליך שמשלב את אופני ההתבוננות והחקירה של אימון אישי, יחד עם הכוונה ומתן ידע באופן בו בנוי עולם האמנות בארץ, כדי להתניע תהליכי יצירה, וכדי לאפשר לאמן לקדם קריירה בתחום האמנות – להוציא לאור את יצירתו ולחשוף אותה לקהל הראוי. התהליך כולל מנטורינג, הנחיה ואימון לפי הצורך של האמן והמקום בו הוא נמצא. 

 4 סיבות לקחת ליווי אימוני לאמנים

  1. מיקוד
    סיוע במצבים בהם האמן מתפזר בין רעיונות וכיוונים שונים ומתקשה להחליט כיצד להתקדם. האימון יכול לעזור להבחין בין הרעיונות, למצוא את הדומה והמשותף, לעשות סדר עדיפויות ולאפשר תהליך יצירה פורה. לעתים מתקשה האמן לזהות את גרעין היצירה שלו, את הכוח שמניע אותו ויאפשר להתקדם בכיוון הנכון. הדרך נראית מעורפלת, וספקות עצמיים צפים אל פני השטח. הליווי האימוני מסייע לאמן למצוא את דרך הביטוי הנכונה עבורו, להתמיד ולהתקדם.

  2. התמצאות בעולם האמנות
    אנשים יוצרים מחפשים את דרכם לתחום האמנות. חלקם בוחר בלימודים מקיפים בבית ספר לאמנות, בעוד אחרים מסתפקים בקורסים שונים, או יוצרים ללא הכשרה פורמלית כלשהי. כדי להיות אמן, אין הכרח בלימודים פורמליים, אך אלו מספקים את "שפת המקצוע" – האופן בו עולם האמנות בוחן ומעריך יצירות ואמנים. הליווי האימוני יסיע להבנת שפה זו, כדי להתפתח כאמן מציג. חשוב ללמוד כיצד מתקבלים לתערוכה, כיצד בונים תערוכה, באלו חללים ניתן להציג, איזו תערוכה מקדמת יותר את ההתפתחות בעולם האמנות ועוד.

  3. בניית הקריירה
    למעט קומץ אמנים כוכבים, על כל השאר לעמול כדי להציג את עבודותיהם. יש לעקוב אחרי קולות קוראים, להגיש הצעות, ולכתוב טקסטים מלווים כדי להציג את העבודות בהקשר הנכון. על האמן להקים אתר, ולהשתמש באופן יעיל ברשתות החברתיות. ליווי אימוני לאמנים מסייע לבחור את דרכי הפעולה הנכונות לאמן מתוך שלל האפשרויות, מסייע לבנות הרגלי עבודה, ויספק ליווי למיקוד התכנים והטקסטים הנדרשים וכתיבתם.

  4. שיווק ומכירה
    אמן הוא עוסק עצמאי ששמח גם למכור את עבודותיו ולהוסיף לפרנסתו. יש לתמחר, לקיים משא ומתן, למצוא גופים מממנים, ולעסוק בהרבה נושאים שמרגישים זרים ורחוקים מעולם האמנות, אך חיוניים כדי לאפשר לאמנות לצאת לפועל. האימון יכול ללוות את האתגרים האלה בכלים מעשיים וחיזוק הביטחון והיכולת.