- ענבל כהן חמו | מאמנת אישית | - https://www.docoaching.com -

האם אפשר להגשים כל חלום?

תחום האימון נוגע בחלומות של אנשים, ולעתים אנו פוגשים פרסומים שטוענים שעליכם רק להגיע לאימון ואז תגשימו את החלום שלכם. האמנם?

אנו מבינים כי אי אפשר להגשים כל חלום. אבל, והאבל גדול וחשוב, איננו יכולים לדעת איזה חלום יהיה ניתן להגשמה ואיזה לא. הדבר אינו בידיו של מישהו מלבד האדם עצמו, שעליו מוטל לומר כמה מאמצים הוא מוכן להשקיע, מה החשיבות של החלום הזה עבורו, וכיצד יתמודד עם האתגרים שעומדים בפניו.

גם ההליכה אל המטרה, ההתכוונות, חשובה גם אם לא מממשים את החלום במלואו.

גבי מגיע לאימון, כדי לעבוד על שאלות הנוגעות לקריירה שלו. אני מגלה שבעצם החלום שלו הוא להקים להקה, לשיר ולנגן. מתברר שלמרות שהמשרה שלו היא בתחום אחר, בו הוא טוב ומצליח, החלום האמתי הוא בתחום המוזיקה. עודדתי אותו לפנות זמן בשעות הפנאי שלו לנגן עם חברים, ולא לוותר על כך גם אם החיים מלאים ועמוסים. תהליך האימון שעסק גם בקריירה וגם בארגון שעות הפנאי הסתיים. בזמן האימון מצא גבי שעה שבועית לנגינה משותפת עם חבר, אך לא יותר מכך. ההפתעה הגיעה לאחר כשנתיים – יצא תקליט! מתברר כי גבי שר יפה, ומלחין מילים אישיות ונוגעות.

יש אנשים שחיים בפנטזיה, אך הם קיצוניים ונדירים. רוב האנשים יודעים לא מעט על יכולותיהם וכישרונותיהם, גם אם הם מעריכים אותם הערכה יתרה או חסרה. האם גבי יוכל להגיע להיות זמר בליגה לאומית? לא אוכל לדעת, אך הצלחה ברמה כזו אינה קשורה רק לכשרון אלא גם לפעולות שאדם עושה כדי לקדם את עצמו, לאופנים בהם ישכלל את יכולותיו ויוציא אותן לאור. להוציא תקליט גרם לגבי שמחה והגשמה. האם תפקידי או תפקידו של מישהו אחר לומר לו שלא יזכה ב"כוכב נולד"? מי בכלל יכול לדעת דבר שכזה?  אם זה החלום שלו, כדאי לנסות ולהגשים אותו. בד בבד עליו להיות מוכן לאפשרות שלא יצליח כפי שרצה. אדם בעל גישה מציאותית מבין זאת.

חלום הוא לא שחור לבן – בדרך לחלום קורה הרבה מאוד.

נדמה שהרבה פעמים אנו דואגים לגבי אחרים – האם הם פועלים מתוך מציאות או מתוך פנטזיה? האם האדם מבין את יכולותיו ואפשרויותיו בעולם ופועל מתוך כך, או חי בעולם של אשליות?

אם אתה מפנטז שיקבלו אותך לטיסת החלל הבאה בנאס"א, אתה כנראה לא חי בעולם מציאותי ועם זה יש קושי (למרות שאנו מכירים אחד שהצליח…). לעומת זאת אם אתה חולם לעסוק בדברים הקשורים לחלל, יש הרבה מאוד דרכים לעשות זאת, וסביר להניח שאם תלמד ותקדם את עצמך בתחום תוכל להגיע להיות מדען חלל, או כתב לענייני חלל, מפתח חומרים לחלל, או תוכנה. לעיתים קרובות, חלק מהעבודה היא בירור החלום ובניית תוכנית עבודה מציאותית סביבו.

אני חושבת על גלית, מתאמנת שעבדתי איתה לפני זמן רב, אשר עזבה קריירה בהייטק וחיפשה כיוון תעסוקה אחר. בדקנו אפשרויות שונות, וגילינו כי החלום של גלית היה להקים מלון בוטיק ייחודי. חלום שפסלה על הסף בתור בלתי אפשרי. גלית לא הייתה עשירה, ולא עסקה בתחום המלונאות מעולם. כיצד תקים מלון? בתהליך האימון היא לקחה על עצמה לקדם את הרעיון, ובאמת התקדמה איתו לא מעט שלבים, בנתה קונספט, איתרה קרקע מתאימה, וניסתה לעניין משקיעים מתאימים. מתוך העיסוק והידע שרכשה הבינה בסופו של דבר כי התוכנית אינה מעשית בשל העלויות ואופיו של שוק המלונאות בארץ.  אך בינתיים יצרה קשרים ונפתחו לה אפשרויות תעסוקה חדשות, ונבנה השינוי בקריירה אותו רצתה מלכתחילה. כל זה לא היה קורה, לולא עסקה במשהו שהלהיב אותה, שגרם לה ללמוד נושאים חדשים, ולהכיר אנשים מעולמות תוכן אחרים. ללא הלגיטימציה וההתלהבות לעסוק בחלום, היה קשה לעשות את השינוי.

כדאי ורצוי לחלום גבוה. אם לא חולמים לא יוצרים ומתקדמים. אז מה החלום שלכם?